Tillfälligheter?

Hm, även i år hade SVT tillgång till en ganska färsk intervju gjord med årets nobelpristagare (i fjol var det ju Le Clézio).

Det var ju passande.

Har kollat in ett par titlar, och hur bra hon än låter så är det nog inga böcker jag vill läsa, diktatur, förtryck, förhör. Även om det är gjort med humor och ett poetiskt språk så är temat inget som intresserar mig. Känner mig som en dålig människa som erkänner det.

Tror att det nu i stället är dags för min första Murakami. Ska bokshoppa litegrann men hoppar över Müller. Kanske kommer de med finare omslag snart...

Nästa år ska jag titta på alla författarporträtt/-intervjuer som Babel gör under 2010 för att lägga en bra gissning på nästa års pristagare. Nu sätter jag punkt för nobelpriset för denna gång.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår