Tagit upp igen

Ja, jag gör ju det ibland, och nu är det dags för Martina Lowdens Allt, igen. Det är heller ingen bra bussbok för mig, för den är så bra och smart att jag måste läsa långsamt och noga. T ex avsnitten som bestod av lösklippta meningar (just nu minns jag inte var meningarna kom ifrån) som klipptes ihop till en hel berättelse, eller roman. Då var jag ju bara tvungen att dels läsa varje mening för sig och dels hela sammanhanget. Fantastiskt.

Det är så många briljanta saker i den boken, varav flera är så smarta att jag inte fattar eller uppfattar dem alls. Jag kommer aldrig läsa nåt liknande igen. Jag har fortfarande ca 150 sidor kvar (av 600).

Boken är skriven i dagboks- och tankeform och består också av citat, post-it-lappar, sms, listor. Jag vill också skriva listor! Ska snappa upp någon senare och fylla i.

Kommentarer

  1. Irriterande när något är så smart att man inte fattar eller uppfattar det. Kul skrivet av dig.
    Jag har varit in på din sida flera gånger men först idag fattade jag att jag måste in på oktobersidan. Jag hamnade hela tiden på september/LL

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår