Sylvia Plath & Christine Falkenland

Kändes väl inte helt knasigt att ha de damerna i samma rubrik.

Sent i går kväll visades filmen Sylvia, jag har sett den förut men skulle gärna se igen, tyvärr gick den för sent för min del så det blev inte av i går i alla fall. Men filmen fick mig att ta fram mitt exemplar av Sylvia Plaths dagböcker, en ganska så gedigen bok - men jag tänkte att eftersom den består av många års dagböcker kanske jag kan läsa nån i taget.

Annars så började jag nyss att läsa Vinterträdgården av Christine Falkenland. Lämpligt nog startade jag läsningen utomhus, tills solen försvann bakom grannhuset, då blev det lite för kallt. Falkenland brukar jag gilla, kan inte hitta ett annat ord än "smärtsamt" just nu, men så brukar det vara. Finlirarspråk som jag bara kan bli imponerad av. Äsch, vad det där lät fånigt, men det får stå kvar.

Falkenlands bok har just kommit i pocket, men Sylvia Plaths dagböcker har jag bara sett inbunden, och i vilket fall får man nog leta den begagnat.

Kommentarer

  1. Du hann före mig, jag har också siktat in mig på Falkenlands Vinterträdgården/LL

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår