Allt - Martina Lowden


Denna bok började jag läsa på min sommarsemester 2008, kom nära 400 sidor innan jobbet började och vilken bok det var som gjorde att jag la Allt åt sidan vet jag inte, men så blev det och sen låg den där ett helt år och lite till.

Vill nämna detta och säga att det var boken helt oförtjänt att det blev så.

Jag har tidigare beskrivit boken: skönlitteratur i dagboksform bestående av post-it-lappar, anteckningar, utdrag ur ordböcker, ordlekar, listor och lappar med bortsprungna och i enstaka fall upphittade katter. (Man skulle kunna göra en bok enbart med såna lappar och dela ut till alla som tycker att det naturliga för katter är att springa lösa ute.)

Som jag också sagt tidigare kommer jag aldrig läsa nåt liknande. Den "handlar" alltså inte om något, förutom M, författaren själv. Ibland hänger jag inte med, men till skillnaden från andra böcker där jag inte hänger med så vill jag verkligen fortsätta läsa i den här boken. Jag kände också stor lust att anteckna i marginalen, bland annat för att jag ville citera saker ur den i den här bloggen. Fast jag antecknade inte och jag kan inte välja ut nåt just nu. En bra sak som jag läste förra sommaren var ordet "inbildning".

Betyg 4, och så skulle jag vilja veta varför boken rosats på modebloggar som man kan läsa på bokus.com. (Men det är väl ytterligare en sak som jag inte fattat.)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår