Höstoffer - Mons Kallentoft (ljudbok)


Jag tror att: Torsten Wahlund gör Kallentofts deckare lite bättre än vad de är. Fast de är bra! Men han är en superbra uppläsare till dessa böcker, med sina avsnitt med röster från de döda (ej spök).

Sommardöden och Höstoffer har jag lyssnat på, och Midvinterblod läste jag, och bäst hittills tycker jag att Sommardöden är. I Höstoffer hade jag lite svårt att hålla koll på alla personer, vem var vem, vem var far och vem var son, och till vem nu igen. Mordmotivet kändes lite som en gäspning och huvudpersonen kriminalinspektör Malin Fors privata problem kändes som lite mer än jag kunde hantera, men detta är ändå en BRA deckare och jag kommer att läsa nästa också.

Vad kommer den heta tro? Vårsorg. Vårbrott. Brottvår. Vårdråp. Dråpvår, haha! Majmord. Aprildåd. Då kanske Vårdåd är lite snyggare, men tja, kanske FÖR snyggt. Min röst går till Aprildåd.

Men vad kommer det vara för väder? Vi har läst om kallaste vinter, hetaste sommar och regnigaste höst. Mest pollentäta vår?

Betyg 3, Torsten Wahlund får en egen 4:a.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår