Böcker jag börjat på

och vill avsluta någon gång. Obs! Detta är vare sig en skryt- eller skämslista.

  • Högläsaren - Bernard Schlink
  • Alberte - Cora Sandel
  • Svart som natten - Ann Cleeves
  • Is och vatten, vatten och is - Majgull Axelsson
  • Fördjupade studier i katastroffysik - Marisha Pessl

Utanför listan av olika skäl:
  • I denna ljuva sommartid - Mari Jungstedt: denna betraktar jag nästan som att jag läser just nu, tog lite paus eftersom hennes böcker gick som tv-serie precis då.
  • Emotionally Weird - Kate Atkinson: det är så längesen jag lämnade den, men jag är halvvägs och minns hyfsat bra vad som hade hänt. Men på engelska! Jag drar mig.
  • Giftträdets bibel - Barbara Kingsolver: ska jag fortsätta på denna måste jag börja om helt enkelt. Egentligen platsar den inte på denna lista alls, men jag ville påminna mig själv för jag tror den är bra. 500 sidor! Suck.
Alla finns eller fanns i pocket. Giftträdets bibel skulle jag tro har försvunnit ur nyköparvärlden.

Tillägg: intressant! Inlägget blir daterat 14 oktober, då jag påbörjade det. Men det är alltså 25 oktober när jag trycker på "Publicera inlägg".

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår