Lördag = läsdag

Fanns andra lösa planer för denna helg, men snuvkänningar hos både den ena och den andra gör att det läggs på is, och planen nu ligger mest för stilla hemmaliv. Ganska skönt! Jag känner verkligen för att läsa Falkenland, så jag tror att jag tänker göra det. Blev en tidig morgon med långpromenad, så förutom att gå och handla lite så har jag dagen fri nu, typ.

Tänk att en i stort sett feel bad-bok gjorde att jag fick tillbaka läslängtan. Eller läslängtan har jag väl hela tiden, men att jag faktiskt läser menar jag. Börjar förresten inse att en av böckerna i 4 x prosa, Min skugga, har jag ju redan läst. Nåja, ingen förlust, det är verkligen toppen att köpa en pocket (till priset av en, liksom) och få fyra böcker, så om jag endast läser tre är det gott nog.

Jag läste förresten ca 25 sidor i Siri i går, Lena Einhorns roman om Siri von Essen (och August Strindberg) och den verkar jättebra, verkligen nåt för mig. Den boken har jag inte hemma så jag kommer fortsätta på den en annan gång.

Kommentarer

  1. Falkenland verkar vara en författare som gått mig totalt förbi. Om man skulle läsa en enda bok av henne, vilken skulle det vara?

    SvaraRadera
  2. Då tycker jag att man satsar på Min skugga. Och om man bara hittar Öde så blir den också bra som enda val. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår