Bussbok! Oväntat

Det regnade så infernaliskt i dag att jag körde mopeden hem på lunchen och tog bussen tillbaka. Hade sinnesnärvaro nog att plocka med mig en bussbok innan jag gick iväg. Det blev fina lilla nytrycket av Älskaren av Marguerite Duras. Det är Bonnierpocket som haft den goda smaken att trycka upp och att dessutom låta Petra Börner göra nya omslag till ett gäng klassiker. Kolla.



















Inledningsvis är jag lite förvirrad, berättarjaget (alter ego?) är 18 år, 20 år, åldrad, och framför allt 15½ år. Vid ett tillfälle minns hon sin son när han var 20 år. Hmmm! Detta på de ca 20 första sidorna. Men det är fint på något sätt, och plötsligt vid sidan 30 ungefär så fick antingen författaren eller jag som läsare in flytet, och nu vet jag inte hur jag ska göra, vem vet när jag åker buss nästa gång!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår