Bok + film

Nu är det många bok + film jag vill läsa + se.

Norwegian Wood - Hakuri Murakami

En helvetes vinter/Winter's Bone - Daniel Woodrell

En dag/One day - David Nicholls

Niceville/The Help - Kathryn Stockett

Varav de två sista finns på bio SNART. Har börjat tänka att vad gäller Norwegian Wood och Niceville kanske jag endast ser filmen. Winter's Bone kan hända jag ser före jag läser boken. Boken En dag känns ju som om den borde gå rätt fort att läsa, förstår inte varför det inte blir av. Hade till och med tänkt läsa den på engelska, tror inte den är så svår.

Har i alla fall läst ut Duras Älskaren i dag, yay. Även om det var en tunn bok så läste jag faktiskt ut en bok! Känns som om jag lämnar de flesta oavslutade just nu.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår