Bussen sätter igång mitt läsande + bokmässelänkar

I går blev det återigen en sån trött och regnig dag att jag åkte buss. När jag skulle hem sen fick jag dessutom lov att vänta en halvtimme på att bussen skulle gå, så nu tror jag att jag läser Jupiters öga av Oline Stig. Ja, jag tror rentav att jag vill gå och hämta den nu, den känns jättebra. Norge, 20- och 30-tal, nazister. Nazisterna har inte kommit in i bilden riktigt ännu, men jag måste säga att det känns intressant att en bok har det utgångsläget, lite ovanligt. Boken är en fiktiv berättelse om Oline Stigs farföräldrar, vilket inte gör det mindre spännande.

Inte spännande på ett positivt sätt, bara annorlunda.

Missa inte livesändningar från bokmässan, finns bl a på http://urplay.se/bokmassan/ men även boktipset.se.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår