Jag läser visst!

Har i några dagar tänkt skriva lite om att jag inte läser så mycket just nu, jag är typ trött på veckorna och umgås på helgerna. Nånting sånt. Men så insåg jag i dag att - jag läser visst! Av någon anledning så tog jag med mig en bok på, hm, toaletten häromdagen. Och i morse insåg jag att jag läser ju den boken (man kan t ex läsa när man borstar tänderna, så det så). Det är Christine Falkenland, en pocketutgåva med fyra av hennes romaner och pocketutgåvan heter 4 x prosa. Riktigt bra. Jag har läst flera böcker av Falkenland förut, den näst senaste Vinterträdgården tyckte jag var sisådär, men de tidigare har jag verkligen tyckt om.

Det är inte direkt glada böcker, t ex gillar jag varken huvudpersonen eller hennes mamma, som verkar vara de centrala figurerna i första boken Släggan och städet. Men jag gillar verkligen att läsa om dem, det är så oerhört bra skrivet.

Skulle bara säga detta lite snabbt, och nämna att Christine Falkenland inledde säsongens Babel nu i kväll, med anledning av nya romanen Sfinx (hoppas jag stavade rätt), men kul att jag just råkade läsa en äldre bok. Nu kom nästa favorit, Anneli Jordahl! Måste fortsätta se. Men det handlar om nya romanen Augustenbad en sommar, som jag hoppas att jag strax ska läsa.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår