Listor

Den där listan jag skrev för ett tag sen på oavslutade böcker, den var mycket mer ofullständig än jag ens trodde. Men jag struntar i det nu. Funderar på att göra en lista över olästa böcker jag VILL läsa, men inte heller den får ses som en stresslista. Vilket jag nog klarar rätt bra.

Extremt högt och otroligt nära - Jonathan Safran Foer
Vad jag älskade - Siri Hustvedt
Dagböcker - Sylvia Plath*
De välvilliga - Jonathan Littell*
Shantaram - Gregory David Roberts
Mannen i sjön - Arnaldur Indridason
Vinterstaden - Arnaldur Indridason
Om skönhet - Zadie Smith

Många fler, men det räcker nu.

Nu blev jag jättesugen på Vad jag älskade, kanske måste testa genast, har den hemma. Omslaget från inbundna versionen (som är den jag har), Norstedts förlag.



*har läst några sidor i men räknas inte som om jag påbörjat dem

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår