Detta är dagen

För tredje året i rad är jag ledig den dag nobelpriset i litteratur ska tillkännages, lite lustigt. Lite kul för mig som tycker det är kul. Sitter med kanalen på nu, sitter inte och toktippar utan inväntar svaret helt enkelt. Men måste jag gissa så håller jag fast vid min senaste: Ko Un.

Jag vill gissa på en svensk men kommer inte på nåt namn just nu.

Kolla vad fint, de visade bilder från en bokhandel som laddade upp med bubbel och annat. Skulle nog vara riktigt roligt att vara på en sån plats när man får höra vem det är.

Egentligen är det ju alldeles för upphaussat, naturligtvis.

- - - - -

Är det sant, Tomas Tranströmer!!!!!!!!!!!!!

Helt sjukt roligt. GRATTIS!

Nu är jag särskilt glad över att jag faktiskt köpte samlingsboken tidigare i år. Den är ju så fin också.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår