Böcker på väg!

Tjoho, min beställning är på väg! Blev stursk och beställde engelsk pocket, The Help (oförklarligt nog "Niceville" på svenska) och en självbiografi som jag hörde om i radioprogrammet Obs i ett avsnitt om brittisk överklass: Wait For Me! Boken är skriven av den yngsta systarna Mitford, Deborah Devonshire, hon var 90 år när boken kom ut i fjol.

Mitfordsystrarna har jag förstått var ett gäng som fascinerar folk, kanske de mest berömda överklassyskonen? Det fanns en bror också, men det visste jag inte förrän jag började wikipedia upp dem när jag hört programmet. Hoppas att jag kommer att läsa boken... ;)  Fin var den! Gillar också titeln som är en typisk lillasysterkommentar - vänta på miiiig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår