Ett litet kombinationsprojekt

Vi får ju se om jag lyckas! Men nu har jag börjat läsa Vägen av Cormac McCarthy (lagom tjock, ca 230 sidor) och ska försöka ränna iväg och göra det, för på tisdag (om en vecka alltså) har jag möjlighet att se filmen (med samma namn) som gjorts på boken gratis via mitt Voddlermedlemskap. Så då tyckte jag att jag lika gärna kan göra en grej av det och skyndläsa boken för att sen direkt se filmen.

Började läsa den i går, och jag måste säga att det här var en bok som jag sögs in i direkt. Långsamt men på samma gång en liten stress, fastän ingen har särskilt bråttom. Har undvikit att läsa baksidestexten, och det enda jag tror mig veta än så länge är att en far och en son är på flykt till fots. De har sina saker i en gammal kundvagn och vandrar och sover ute och gömmer sig för folk, och just nu har det börjat bli ganska kallt. De verkar ha en jättefin relation. Sonen verkar ganska liten, 6 år kanske.

Märker detta inlägg med "pocket" eftersom boken finns att köpa i pocket, men jag läser faktiskt den inbunda. Lite fint. Trots allt. Eller så har jag bara börjat få dålig syn, haha.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår