Grand mal - en sommarpocket att se fram emot (och en smyghyllning till Modernista blev det visst också)

I sommar kommer Linda Boström Knausgårds novellsamling Grand mal i pocket. Det gjorde mig glad. Jag bläddrade i den inbundna tidigare i vinter eller höst, och fastnade omedelbart för några textrader i en av novellerna. Tyvärr kunde jag inte känna just då att jag kunde spontanköpa en inbunden bok. Men det har grämt mig lite. Nu är ett av sommarens bokköp bokat i alla fall.

Och ja, det är "fru Knausgård".

Jag hittade just nu ingen bild på förlaget Modernistas hemsida, men gå in där och kolla vilka bra böcker de ger ut. Som jag tror i alla fall. Många klassiker, roligt. Marguerite Duras, Förbländningen av Canetti, sen den där roliga New York-guiden och kokböcker av Nigella Lawson. Och då har jag inte nämnt Bodil Malmsten. Och oj! Den här bara måste jag läsa, Simone de Beauvoirs Brigitte Bardot & Lolitasyndromet. Essäer. Mycket intressant!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår