Strindbergs Ockulta dagboken på gång - 8 kilo kris

Eller bara kris vet jag inte, men jag har läst lite på hemsidan august2012.se och jag får säga att nog är det både små och stora kriser ibland. Ibland är det bara en iakttagelse av en gardin. Ganska kul faktiskt, även om jag är kluven till publiceringen, eftersom Strindberg själv visst inte ville att dagböckerna skulle tryckas.


Här kan man läsa om boken och även förhandsbeställa något av de endast 999 exemplaren som kommer att finnas. Jag kommer inte att läsa den, mer än något utdrag från hemsidan här och där. Däremot har jag skaffat mig ett fint litet exemplar av novellen Ett dockhem, utgiven av Novellix, så den kanske jag kan läsa i dag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår