Carl-Johan Vallgrens nya

Carl-Johan Vallgren syns i tv nu, såg honom i går morse och nu nyss hos Malou på TV4, fast jag missade tyvärr det mesta. Nya romanen heter Havsmannen och det lilla jag hört om handlingen intresserar mig egentligen inte, men uttrycket "feelbad" har nämnts både i går och i dag och då blir jag intresserad!


När jag hör om hans sätt att arbeta, nämligen att kliva upp, gå iväg till skrivarlyan, skriva utan att invänta inspiration och så är arbetsdagen slut, då vill jag bli författare jag med. Men undrar hur många författare som verkligen kan ha det så ordnat, att de inte behöver gå till ett annat jobb, menar jag.  Det är väl mest så att jag skulle vilja ha en skrivarlya...


Jag gillar i alla fall Carl-Johan Vallgren, även om romanen Kunzelmann & Kunzelmann var sisådär, dels superbra och dels riktigt tråkig. Kul att han skriver romaner som skiljer sig från varann (ämnesmässigt, tidsmässigt) så mycket. Jag tror även att jag gillar konceptet Carl-Johan Vallgren: musiker/artist, vars senaste skiva jag gillade mycket (säger man skiva längre? cd, album), Berlinkännare (vill läsa hans bok om Berlin också), dandygrejen och inte minst att han numera ser ut som Karl Ove Knausgård... :-) (innan han tyvärr klippte sig)


Hittade en bokvideo om Havsmannen, har inte riktigt fattat grejen med såna men den passar väl bra att lägga in här. 51 sekunder. Snyggt omslag för övrigt. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår