Behöver ny ljudbok

Jag är så sugen på att lyssna på Allegiant, tredje och sista delen i Divergenttrilogin. Om man bortser från "extrafyran" Four. Men jag är för snål. Vi får se när det blir dags för den. Under tiden ska jag lyssna färdigt på Mästaren och Margarita, en bok som jag har lust att lyssna på igen samtidigt som jag läser textboken - hade svårt att hänga med där, bra är det, men såpass knasigt (och klurigt) att jag behöver stöd av text för att hjärnan ska hänga med, haha. (Jag är bättre på att ta in info via text än ljud.) Har inte mycket kvar på den boken.

Radioföljetongen som går i P1 just nu är inget för mig, för psykologiskt och thrillrigt tror jag (Juli Zeh, Stopptid). "Under och över Atlantens yta", beskrivs det. Jag känner klaustrofobin om de nu är i nån u-båt eller liknande...

Så vad gör jag. Funderar på att lyssna på Insurgent en gång till. Jag tyckte inte att den boken var så himla bra som ettan, som vanligt så är bok nr 2 i trilogier oftast som en slags transportsträcka till slutboken. Jag ser alltså hellre att författare gör två böcker i stället för tre. Men kanske ger den mer om jag lyssnar ett varv till. 

I pappersform har jag börjat läsa UPA som jag lärt mig ute på nätet att den förkortas, Utan personligt ansvar av Lena Andersson. Den känns väldigt bra än så länge. Älskar sakligheten om känslorna och tankarna. Väntar ivrigt på väninnekören. Som Ester nog förstår säger rätt saker, men absolut inte kan känna att det rör henne själv. Älskar också att det är en väninnekör, och inte blir till dialoger med vänner som vi lär känna. Mycket bra drag. 

Jaha, dags att gå ut, får se vad jag får i öronen nu då!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår