Lite Lundellängran kan man få

Ja, det var allt, som rubriken säger. Det är så mycket fokus på nya böcker, i media, på bokbloggar. Men nu föll blicken på Friheten av Lundell i min bokhylla, som jag inte tror att jag har läst.

Nog för att jag hade tänkt fortsätta satsa på nya böcker nu när jag läst Definitionen av liv. Har börjat på Öppen stad av Teju Cole, och skulle vilja lyssna på förlagets, Natur och Kultur, bokpodd om den. Sedan vill jag kasta mig över Lena Anderssons Egenmäktigt förfarande.

Om jag hade jullov eller julledighet hade jag läst en Lundell då. Men nu är jag bara vanligt ledig i två dagar (och jobbar sedan helgen efter, åtminstone lördagen), så jag får i stället skynda mig att fira jul de där dagarna. Oh, bitter much? ;-) Det var inte meningen att föra in den klagan här. :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår