Potatisskal blir film

Boken Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap blir film av Kenneth Branagh, Kate Winslet kommer att medverka. Nåt att se fram emot, och det bästa är att jag nu har god tid på mig att hinna läsa boken innan också. ;) Jag har den här i någon gömma...


Boken beskrivs som en slags feelgoodsak, det är en roman i brevform och det är en sån där gladsorglig historia eftersom författaren Mary Ann Shaffer avled innan boken kom ut och blev den lilla succé den blev.


Den boken samt Drottningen vänder blad av Alan Bennett är två små godbitar som jag tänker ta mig an närmaste tiden. Jag kan behöva nåt som känns lätt och trevligt.

Kommentarer

  1. Roligt! Guernseys...tyckte jag mycket om och jag har inte hört att den ska bli film! Tar tacksamt emot den infon:-)

    SvaraRadera
  2. Skoj! Ja, med det "folket" så hoppas jag på en bra film också.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår