Bay City fick backa lite för New York City

Insåg att jag hellre surfade på telefonen på bussen än läste Himlen i Bay City. Inte för att jag tyckte den var dålig, utan för att jag gruvade mig över vad jag härnäst skulle få läsa. Och eftersom jag satt hemma och klappade på och läste någon rad då och då i The Bell Jar så bytte jag och tog med Plath på bussen i stället. Lite frustrerande att det nu går långsammare att läsa, 100 sidor i Bay City gick trots allt ganska snabbt, men efter ett par dagar hade jag fortfarande inte läst 20 sidor i Plath. Å andra sidan har det hänt väldigt mycket på 30 sidor i den boken. 


Jag kommer absolut fortsätta läsa Himlen i Bay City, men kanske heller hemma än som uppladdning inför en jobbdag. Kul förresten att jämföra språk, även om den ena är översatt från franska och den andra är på originalspråket engelska: Bay City är smattrande ordrik, The Bell Jar är mer hotande vackert skriven.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår