Fyndat lite

Inte tänkte jag köpa nåt, men vem kan låta bli när det är halva priset. Köpte en engelsk pocket som jag spanat på tidigare, kanske inte blir det bästa jag nånsin läst, men lagom underhållande och på engelska, jag vill ju gärna fortsätta läsa lite på engelska: Anita Shreve, Rescue. Vidare Drottningen vänder blad av Alan Bennett, en bok jag velat läsa länge men av snålhet över en så tunn bok inte velat betala fullt pris för... fastän jag är den första att säga att jag generellt tycker att tunnare böcker är bättre än tjocka (se Ät mig).


Och så har jag stundom varit nyfiken på Erica Jongs memoarbok Förföra demonen: att skriva för livet och det som avgjorde det köpet var att det stod att hon blivit inspirerad av bland annat Sylvia Plath. 


Till sist en bok jag velat köpa i flera år, men insåg att jag först borde göra den där Thailandsresan. När den blivit av ville jag att det skulle gå en tid innan jag läste boken. Nu har det gjort det och nu slog jag till på Välkommen till Paradiset: reportage om turistindustrin av Jennie Dielemans. Den ser jag nog mest fram emot att läsa just nu.


Fyra fina pocketar till mig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår