Knausgård i Sommar i P1 i dag

I dag är det dags för Karl Ove Knausgårds Sommarprogram. Han hade väl tänkt att prata om böcker och skrivande, men efter händelserna i Norge för några veckor sedan så blev det ett annat manus. Fullt förståeligt.

Själv jobbar jag och kommer inte kunna lyssna "live" på programmet, men jag ska podda ner det sen.

Håller på att samla mig för att gå iväg till mitt närmaste bibliotek för att låna Min kamp 2 så småningom. Jag måste nämligen planera det, eftersom de två försök jag gjort på senaste åren resulterat i att jag mötts av en stängd dörr. Jag lyckas inte vara ledig när de har öppet! Men någon gång måste jag klara det.

Jag undrar för övrigt varför bokserien heter just Min kamp, jag har inte riktigt greppat det ännu.

Tillägg: länk till en intervju med Knausgård på svd.se. http://www.svd.se/kultur/skrivkamp_6386090.svd

Kommentarer

  1. Mycket bra fråga. Det är ju inte världens trevligaste titel med tanke på en tidigare bok med samma namn.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår