Lättpåverkad

Fick krångel med min mp3-spelare, så jag letade upp min gamla. Den funkade fint, och det låg dessutom kvar en del poddade radioprogram, hittills har jag hittat två Biblioteket-program som jag passade på att lyssna på (eftersom jag inte riktigt orkat tanka över slutet av Vårlik). Det första handlade om Selma Lagerlöf, och det var nästan så att jag tog ett beslut att läsa Gösta Berlings saga så fort som möjligt.

Nästa program som jag hade i lurarna handlade om den då (2008) aktuelle nobelpristagaren Jean-Marie Gustave Le Clézio. Och ja, nu letar jag ju böcker av honom då också. Har nog bestämt att den jag vill läsa är Allt är vind, tyvärr blev väl endast Öken utgiven i pocket, och den vill jag helt säkert inte läsa. Så nej, det blir för dyrt. Varför kommer inte hans böcker på bokrean? Aha, jag kom på det själv, litet förlag. De gör kanske rätt i att hålla i böckerna. Skattsökaren verkar finnas i storpocket = okej pris, men just den boken minns jag inte så mycket av från programmet.

Nåja, det är inte så jättetroligt att Le Clézio skulle bli någon jättefavorit, så om jag på allvar vill läsa honom får jag nog uppsöka ett bibliotek. Nästa sommar kanske, brukar det inte finnas något som kallas "sommarlån" som är på lite längre tid än vanligt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår