Vegetarisk julkokbok - passar även nu

Den här låg framme hos mig, och jag har känt lust att bläddra i den i flera dagar nu. Nu var det dags! "Jag är inte vegetarian, men" jag väljer oftast vegetarisk mat hemma. Den här kokboken innehåller inte bara julmat - av någon anledning blir det lätt så att vegetarisk julmat liksom blir lite vegetarisk mat i allmänhet. Många saker man kan göra året runt i denna bok i alla fall. Tyvärr för mig en del mjölmat, då jag använder spannmål mycket sparsamt i min matlagning. Men t ex pajer går ju göra på andra sätt, så där får fyllningarna vara inspirationen.

Angående titelns andra del, "frusen sommar", så innehåller boken läckra foton med infrusna blommor t ex. Snyggt. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår