Radioföljetong: En lång vinter

Jag har missat att det börjat en ny radioföljetong. Tidigare har 438 dagar sänts, en bok av Martin Schibbye och Johan Persson om deras tid i etiopiskt fängelse. Jag är övertygad om att boken är hur bra som helst, men jag har inte ens provat lyssna, jag vet att jag inte orkar höra dokumentärt via öronen, så att säga. Boken är hyfsat tjock och har tagit många avsnitt, så jag har glömt att hålla koll.

Men nu har en ny följetong börjat, och det är En lång vinter av Colm Tóibín. En bok jag minns mycket väl när den var lite ny, jag tänkte att den där är förmodligen bra, men tiden räcker inte till att läsa den också. Nu får jag chansen! Avsnitt 3 spelas nu, men tack vare poddradio ska jag kunna komma ikapp (och förbi, om jag vill).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår