Senast inköpta

Blandad karaktär:


  • Den franske löjtnantens kvinna av John Fowles
  • Människor helt utan betydelse av Johan Kling
  • Vinterdagbok av Paul Auster
Johan Klings bok är en kort liten roman och jag har tänkt läsa den i flera år. Det som fick mig att slå till nu var dels en liten rea på pocketboken, men framför allt att jag hörde Henrik Schyffert i Mark Levengoods och Jenny Lindhs radioprogram Min bokhylla säga att han läser Människor helt utan betydelse varje sommar, eller om det var inför varje sommar. Då tänkte jag att om han läser den varje år måste ju jag kunna läsa den EN gång. 

Johan Kling verkar ha en del järn i elden, jag har sett hans filmer Darling och Puss, där jag tycker att förstnämnda är riktigt bra. 

Men den bok jag började på blev Austers dagboksbok.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår