Dags

Nu är det dags för mig att datorisera mindre och läsa mer. (Avser inte bloggande utan surfande.) Sitter och är lätt stressad över att jag återigen har börjat läsa på så många böcker och vill läsa dem allihop. Insåg just att jag snart har ytterligare fyra böcker som vill läsas, alla behöver inte läsas genast, men planen är ju självklart att göra det någon gång.

Visst är böcker lite troféer för mig. Inte minst insåg jag det på bokbytardagen då jag inte ville lämna ifrån mig någon bok. Allra helst vill jag ju dock läsa dem och inte bara ha dem. I går köpte jag ytterligare en ny bok, fast den har jag faktiskt vikt till semestern, den är på ca 700 sidor: De vilda detektiverna av Roberto Bolano. Den längtar jag till mest av allt, men jag får hålla ut faktiskt, jag har inte så långt till semestern (tjohoooooo).

Nu ska jag faktiskt ta kaffekoppen och gå ut på altanen och läsa (fortsätter på Och allt skall vara kärlek). Det är skugga på altanen än så länge, men jag tror det är nog varmt ändå. Har suttit inne och lyssnat på Mannheimer & Tengby, och även om programmet fortsätter ett tag till så har jag hört det viktigaste: "mamma Carins" boktips, i dag var det De imperfekta av Tom Rachman. Det tror jag är en bra bok, som jag inte kommer att läsa. Det måste finnas sådana också.

Jag gillar hennes boktips för övrigt, eftersom vi verkar ha samma smak.

Kolla vilket läckert omslag. Och då syns ju bara framsidan, ryggen är full med text, jättecoolt.

Bild från Bokus, bokförlaget Tranans egen bild var lite stor

Kommentarer

  1. Läste nyss "De imperfekta", synd att du inte ska läsa den. Men du kanske ändrar dig så småningom. Roligt att du vägrar lämna ifrån dig dina böcker, då blir det inte mycket bokbytande.

    SvaraRadera
  2. Jag har funderat på detta i dag, möjligen måste jag omrevidera mitt beslut... den verkar onekligen mycket bra.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår