Elizabeth George

Jamen jag gillar nog Elizabeth George. Läser hennes senaste i svensk pocket på bussen just nu; Stråk av rött. Jag har vissa invändningar, som t ex översättningen (inte författarens fel alltså), att den är så svensk på sina håll (att företaget heter Äventyrskompaniet, i stället för originalnamnet) och även att det är så väldigt många personer med. Men jag gillar det ändå, Cornwalls kust, klippklättring, surfning, folk bor på landet osv. Och hon skriver bra. Det här måste ju vara minst bok tio om kommissarie Lynley, och jag känner inte för att gå tillbaka i böckerna egentligen, men jag har en till tegelsten här hemma, några år gammal. Inte omöjligt att jag tar den ockskå så småningom.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår