Kul med Bokmässan. Trött på Bokmässan.

Jag vill ju dit, det vill jag. För flera år sedan var jag där en kort sväng på torsdag förmiddag. Bitterljuvt, alldeles för lite tid, men luftigt och lätt att ta sig fram ännu, dock hade väl den riktiga stämningen inte hunnit infinna sig. Men alldeles för kort tid. Vi var i Göteborg på en jobbgrej och fick biljetter till torsdagen, men var tvungna att vara klara kl 12. Ni förstår att det var som ett skämt.

Så jag har luktat på Bokmässan, och förstår/anar hur det skulle kunna vara. Brukar lyssna på olika typer av radiosändningar, kolla Instagram och seminarier som sänds i tv. I år ska jag tillbringa helgen med natur i stället för kultur, men min inställning var att kolla Instagram så mycket jag kan och hinner på kvällarna.

Men nu kände jag plötsligt att jag redan är less på Bokmässan. Alla radioprogram med eller utan anknytning till böcker som ska sända program därifrån, med mycket buller och brus. Alla foton som ser likadana ut, alla kulturprogram som intervjuar samma författare. Och alla bilder på biljetter som jag redan sett i mitt flöde. (Nog för att jag själv också skulle skryta över det om jag hade några.)

Nja, jag tror att jag ska undvika att kolla särskilt efter bokmässeuppdateringar i år. Det som kommer, det kommer. Jag kan läsa DN på lördag, och Lundströms bokradio hör jag ju på ändå. Men i år känner jag att får jag inte uppleva det själv får det vara. 

Kanske hade varit annorlunda om jag hade varit hemma min vanliga jobbhelg. Men nu ska jag ju faktiskt göra andra roliga grejer. 

Hälsningar Ja e inte bitter. Men jag ÄR inte det! 😄 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår