Hemmaläsning

Så ohyggligt och märkligt svårt jag har att läsa bok hemma. Datorn tar den tiden för mig. Men nu längtar jag lite efter att ha en riktig sängbok (har tv i sovrummet, men egentligen räcker det att den står på, jag behöver inte titta så noga). Tycker att påbörjade Beate Grimsruds En dåre fri ligger nära till hands, men jag tycker egentligen att det är en dagsljusbok. Undrar om jag kanske ska ta nåt riktigt lättsamt som sängbok - Flickornas handbok i jakt och fiske till exempel. Fick en välvillig varning för att läsa denna usla bok - till saken hör att jag läste den för 10 år sen och tyckte den var jätterolig och bra! Jag läser sällan om böcker nuförtiden, men eftersom jag bara minns att jag gillade den men inte riktigt vad den innehöll så är jag jättenyfiken på att läsa om den. Jo, jag ska prova nu i kväll. Även om jag nog kanske gärna vill se Big love som just började efter min nya favoritserie Sherlock som dock just visats för sista gången på ett bra tag, och det med värsta, värsta! cliffhangern. Nå, här pratar vi ju mest böcker. Men Sherlockserien kan bli en av få tv-serier jag köper på dvd. Och det är en deckare!

Trots att jag alltså har cirka fem-sex (förmodligen åtta) påbörjade böcker så väljer jag alltså att testa att läsa om en gammal bok. Spännande!

Inte det omslag jag själv har, men jag minns det väl ändå

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår