Less på denna min nya trend!

Tydligen, en trend alltså. För nu när jag ska fortsätta läsa min "franska bok" Utrop igen så hittar jag inte DEN nu!! Gaaah! Vad har jag för ordning egentligen? Ja, jag har ju ingen ordning, det är ju det som är grejen.

Funderar på följande utsortering:
1. Böcker jag absolut måste spara
2. Böcker jag kan fundera på att göra mig av med
3. Böcker jag kan ge bort eller slänga direkt.

Men grupperna indelas nästan omedelbart i fler grupper; grupp 2 måste för det första gås igenom ytterligare en gång alltså, och grupp 3 blir ju då en fråga för "ge bort (till vem?), sälja eller slänga?"

Jag är sugen på att dra igång detta (jätte-)projekt. Det handlar inte bara om böcker, utan om allmänt upprensande av bostad.

Puuuh, jag kan INTE åka buss i morgon utan en bok, måste lösa detta nu.

Kommentarer

  1. Jag rekommenderar att du läser boken "Rensa i röran". Efter genomläsning så brukar man få lite extra energi och känna att NU J-AR TAR JAG TAG I DET HÄR. Tyvärr brukar denna energi så småningom ta slut och då måste man läsa boken igen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår