En dag - inget för mig

Ändå rätt glad i hågen började jag på En dag. Boken som jag tänkt läsa så länge som "alla" läser och som nu är film och allt, och alla köper boken efter att de sett filmen (de som inte läst den ännu).

Läste en bra bit när jag gick och la mig i går. Och så plötsligt: nej. Jag fattar hur den här boken kommer vara och jag vill INTE läsa det. Den har jag nu lämnat och ska återställa till lånestället.

Och det känns jättetråkigt att jag trots att jag försökte ändå inte har läst en bok som alla andra läser. I detta fall rentav en topplistebok.

Jag har ett par böcker jag tänker läsa ut, men det borde gå fort och sen kanske jag tvärt kastar mig över nästa bok som alla andra läser och tycker är bra: Niceville, eller The Help som den heter på original och som jag skaffat mig (nu känns ju det ganska dumt gjort, jag kommer säkert ändå inte gilla den).

Kommentarer

  1. Älskade En dag men känner som du när det gäller En liten smula underbar. Alla gillar utom jag =)

    SvaraRadera
  2. Den boken hade jag glömt bort. Jag kanske måste testa den då! ;D

    SvaraRadera
  3. Ja precis så kan det bli ibland. Topplisteböcker behöver inte vara bra i allas läsögon...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår