Shoppingsug

Nu är jag allmänt bokshoppingsugen, men främst på kokböcker och matböcker. Högst på önskelistan står Året runt med Saltå Kvarn, en jättefin och inspirerande kokbok som utgår från vad årstiderna har att erbjuda. Den kommer jag nog inte kunna stå emot. Inte minst har jag spanat in några saker jag vill göra till jul.

Sen vill jag väldigt gärna läsa om matindustrin också. Jag har sedan tidigare Den hemlige kocken av Mats-Eric Nilsson, och till samma tema tycker jag att Eating Animals av Jonathan Safran Foer hör (den har jag inte läst färdigt). Nu har jag spanat in Matens pris av journalisterna Malin Olofsson och Daniel Öhman. Jag ser att boken kommer i pocket i mars... får se om jag kan hålla mig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår