Återupptag av bok

Läste ju ett par hundra sidor i De vilda detektiverna av Roberto Bolaño på min sommarsemester. Ett MYLLER, var väl det jag tänkte mest. Av folk och av ord. Inte dåligt men ett myller. Sen fick den paus ett tag. När jag började åka buss för säsongen tog jag fram den igen. Myller. Fick ändå lite mer struktur på läsningen nu, även om jag ska erkänna att jag inte riktigt fattade så mycket. Dessutom hade jag väl glömt lite sedan i somras.

Men jag har fortsatt läsa och jag har också läst baksidestexten och lite efterord av översättaren, och nu gillar jag det här väldigt mycket! Imponerande samling ord. Är sugen på att nån gång läsa 2666 av författaren också, men den är ännu tjockare... så det kommer dröja.

Eftersom den mest bara utspelar sig på 70-talet (än så länge i alla fall) så har jag faktiskt också blivit sugen på att läsa böcker som utspelar sig på 70-talet. Helst också skrivna då. Har inte specificerat tankarna kring det mer än så. Har ännu bara spontant kommit på Maken av Gun-Britt Sundström.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår