Fara vill - Elin Ruuth



Åh, vad jag är glad för att Albert Bonniers förlag gav ut den här boken. Det är så bra! "Det", för det här är ingen roman, det är texter, funderingar i dagboks- eller bloggstil och jag gillar det så mycket. Boken är 123 sidor och (liksom boken i förra inlägget) det är inte mycket text på varje sida. Det är lätt att säga att den går fort att läsa. Men å andra sidan har jag upptäckt att jag läser vissa meningar eller stycken flera gånger. Det här är snilligt, småroligt och mellan varven lite sorgligt.

Jag gillar det! Jag gillar det!

Är det bara jag som får tankarna till Martina Lowden och hennes bok Allt, förresten? Korta, personliga noteringar, inte sällan med lite vetenskapliga upplysningar.

Elin Ruuth är uppvuxen i Luleå. Liksom Andrea Lundgren som också är debutant med rötter från norr förekommer glimtar av deras "norra liv" i respektive böcker.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår