Kallentofts nya

Jag tyckte Vårdåd var ett riktigt bra titelförslag till Mons Kallentofts avslutande deckarkvartett, fast enligt mitt blogginlägg från i höstas så hade jag tydligen satsat på Aprildåd, vilket jag inte minns och ångrar, haha. Men här kommer den verkliga titeln:

Vårlik.

Jaja, det är ju han som är författaren. Det är också ett bra ord, med den dubbla betydelsen så är den... tja, bättre då. Fnys.

Boken kommer ut i mitten på maj. Hm... läser nu i beskrivningstexten: "Sveriges nye deckarkung Mons Kallentoft är tillbaka! Vårlik är den efterlängtade fjärde delen i den kritikerhyllade serien om Malin Fors vid Linköpingspolisen."

Låter som om det ska bli en himla många böcker. Jag trodde ju på fyra, vilket hade varit lagom. Om det blir fler, vad ska dessa ha för årstidstitlar? Vårvintervådaskott? Inget jag satsar på.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår