Per Hagman

Har ni läst Per Hagman? Inte jag, fast jag tror jag har hans Att komma hem ska vara en schlager (varför var jag så HELT säker på att boken hette Att komma hem ska vara SOM en schlager? Helt, helt. Jag måste leta reda på mitt ex och kolla. Google visar att sökningar på båda alternativen finns/funnits.) här någonstans.

I alla fall, så har jag varit sugen på den boken men alltid tänkt ungefär att jag inte hör till den nog unga generationen (och ingen blir ju direkt yngre med tiden, så). Bläddrade i dag lite i hans nya bok Vänner för livet och jag blev genast fast i historien, och efter sex sidor var jag tvungen att sluta läsa och jag tänkte bara att jag MÅSTE få reda på hur det där går. Så nu ska jag se hur det gick. Förhoppningsvis läser jag hela boken. Den är på 600 sidor...! Men jag räds ju icke tjocka böcker längre. Har beställt De fattiga i Lodz (i pocket) också.

Från förlagets (Albert Bonnier) hemsida (både text och bild):

När Sophies och Eriks vägar korsas är det snarast två vilsna barn som möts. Överrumplade av en första möjlighet att välja sanningen före lögnen sätter de snart både sina egna självbilder och varandra på spel.
Vänner för livet är en berättelse om jakt på ensamhet och tröst, men framför allt är det en stor och provocerande kärleksroman. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår