Film

Jomen nu fick ni höra. Blonde ska bli film! Detta läser jag på Bokhora, som i sin tur hänvisar till ytterligare en bokblogg. Monroe ska spelas av Naomi Watts. Länk här, fast jag orkar inte läsa allt, men det låter ju som att det är ganska säkert i alla fall.

Fast jag ser att Blonde filmades redan 2001 (men - när skrevs boken egentligen, var det inte 2000, hur hinner man göra en film på ett år?) men det är ingen film jag uppmärksammat.

Läser en invändning mot att Naomi Watts redan är över 40, och att Monroe var 36 när hon dog och att en stor del av boken utspelar sig när hon är riktigt ung. Får se hur filmskaparna löser det.

Gillade Watts mycket i filmen Mulholland Drive, som i sin tur var en film jag gillade. Efter att först ha varit omåttligt irriterad på den. Bilden är från filmen och Watts är den blonda.



Skum och bra film, borde se den igen. Filmens skapare är David Lynch, och filmen är också ganska så Twin Peaks-ig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår