Gladköp

Det här borde jag inte berätta, för då kanske jag måste redovisa hur det gått. ;)  Men jag köpte i alla fall i dag på engelska Monica Alis senaste bok In the Kitchen. Har endast läst hennes debutbok Brick Lane (på svenska) och den tyckte jag var så jättebra. Den här är tjock, alldeles för tjock för att vara på engelska, men jag har kollat in språket och typsnittet och det verkar, ska jag säga, genomkomligt.

Och omslaget är så fiiiiint. Denna bok verkar inte alls ha samma tema som Brick Lane (indier i London). Den innehåller dessutom en mans mystiska död och en vacker kvinnas plötsliga uppdykande. Allt i restaurangmiljö. Ser fram emot denna.


Har just kommit ut i engelsk pocket.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår