Raw Fast Food

Jag är sedan tidigare mycket nöjd ägare till matboken Pigg och glad med raw food av Vibeke Amdisen. Till påsk i fjol gjorde jag en jätteläcker lila tårta som jag tyckte var väldigt god. För några dagar sedan fick jag för mig att det vore kul att ta med sig raw food-fika till jobbet, som ett alternativ till allt med vetemjöl och strösocker i - livsmedel jag håller mig ifrån.

Jag bläddrade i min stora fina lila raw food-bok, men insåg att jag inte skulle ha tid att mala alla nötter och mixa och dona och fixa med allt. Så vad gjorde jag, jag bläddrade i den nyutkomna Raw Fast Food av samma författare, och hittade recept på "Shivas tårar". Hur enkelt kunde det vara? Jätteenkelt!

Ja, som vanligt kan jag inte lägga in egna foton tyvärr, men det blev ljuslila små skapelser, som var väldigt goda. Så nu är beslutet nära att jag kommer att skaffa mig även fast food-varianten. Inte bara för kakornas skull, för ärligt talat fikar jag sällan. Och jag har visserligen gjort flera maträtter ur "den stora lila", men ju enklare recepten är, desto oftare gör jag dem. Jag tror att böckerna kommer att komplettera varandra hos mig.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår