Litteraturhändelser

Beroende på hur man räknar så är mitt liv egentligen fattigt på litteraturhändelser. Jag menar: event. Det finns ett arrangemang här i stan, men som jag i stort sett aldrig går på, fast det egentligen är jättebra. Tror det är fyra författarträffar per termin. Det är faktiskt inte dåligt.

Men helt enkelt händer det mer grejer i större städer. I Stockholm brukar jag längta till deras författarscen. Och nu hittade jag av en slump till Aspuddens bokhandel och cafés Facebooksida  och oj så mycket roliga sammankomster de verkar ha. För övrigt är hela stället ett sådant typ av ställe jag skulle vilja driva. Eller nej förresten, jag skulle nog helst besöka det.

Tycker att allt sånt här borde börja webbsändas. ;-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår