Senaste inköpen: Moran och veg kokbok

Skulle bara bläddra lite i How To Be a Woman för att känna hur den känns, med engelskan och så, först tyckte jag det var lite småsvårt men nu är jag nog fast! Önskar att jag hade lyssnat lite bättre på henne när hon var på Skavlan, och i andra medier där hon dykt upp. Hur som helst har jag svårt att slita mig fastän jag börjat skriva detta inlägg.

Kokboken var okej. Lite tråkiga recept och bilder, och till viss del med ingredienser jag inte är intresserad av (läs: aubergine och tofu), men grejen var ju just att kunna laga något snabbt (titeln: Mat på minuten - vegetariskt). Jag tror också att jag är rätt bortskämd med att titta i väldigt många väldigt snygga, genomarbetade och påkostade kokböcker (jag säger bara David Batras inte så tråkiga indiska mat, oh my god så fin och trevliga texter, och jag är inte ens särskilt inne på indisk mat). Och det känns som att jag kommer att kunna utgå från recepten och modifiera dem till eget. P.S. Jag är inte vegetarian, men försöker äta vegetariskt några dagar i veckan, slutmålet är 5 dagar i veckan.

Det var allt för nu, tillbaka till Caitlin Moran.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår