Nobeller - en bra idé

Fick för mig att gå in och titta på En bok för alla:s hemsida, för att botanisera bland deras utgivning. Tycker att jag sällan ser till dem nuförtiden, men kanske tittar jag inte. Nåväl, ser då genast nåt som kallas Nobeller, noveller skrivna av nobelpristagare i en antologi. Och detta är del två! Har helt missat. Jag som gillar noveller, och intresserar mig för nobelpristagare på ett sånt där mittemellansätt, jag kan testa att läsa om jag blir nog intresserad, men inte bara för att. Harold Pinter medverkar i senaste samlingen, Flera Nobeller, och honom har jag faktiskt på senare tid tänkt att jag vill läsa nåt (en pjäs) av. Hmm, detta måste jag fundera på.

Tittar i EBFA:s katalog för 2012 och konstaterar att det mest handlar om barn- och ungdomsböcker (med den äran), kanske är därför jag inte tänkt på att de finns senaste tiden. Jag vet ju att statsstödet drogs in för några år sedan, och jag tycker de gjorde rätt som satsade på böcker för yngre läsare.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår