Finaste bilderboken just nu

Björnens sång <-- länk av Benjamin Chaud. En bilderbok som verkligen innehåller bilder, hur många bilder som helst. Varje uppslag är en stor bild, men de flesta innehåller så ohemult många detaljer att man förmodligen kan läsa och titta i den här boken hur många gånger som helst och ändå hitta nya saker varje gång. Trots att texten till varje bild är kort. Både när björnen är i skogen och i operasalongen.

Fransk bok som ser fransk ut, jag känner själv att jag vill åka till den här platsen i boken, om hösten i skymningsmörkret. Den här boken skulle jag kunna köpa till mig själv bara för att få grotta ner mig och försvinna en stund.

Vad den handlar om kan ni läsa om i en annan text :) det är bilderna som förtrollat mig i första hand.

Och den är STOR. Den högsta bilderbok jag sett tror jag.

Raben & Sjögren



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår