Det är norrmännen som får mig att läsa

Har många böcker på gång nu. Tänkte först räkna upp dem men det skulle bara kännas deppigt. Jag läser nämligen väldigt lite nu. Vet inte riktigt varför, men det är lättare att surfa i två eller fem minuter än att försöka hinna läsa lite på den tiden. Ibland surfar jag förstås i en halvtimme, och då kan det kännas lite meningslöst efteråt även om det var kul just då.

I alla fall så är det två böcker jag faktiskt läser i då och då, och då blir det rentav flera sidor i taget. Har mindre än halva kvar av Det dyrebare av Linn Ullmann, och den bok jag kanske längtar mest till (eftersom jag bara läst 70 sidor än) är Min kamp 2 av Karl Ove Knausgård. Båda riktigt superbra böcker. Det är norrmännen som ser till att jag trots allt läser böcker. Tack för det!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår