Ha nu en riktigt rolig bokmässa

Du som kommer att besöka mässan, tänk på hur glad du är att du är där! Och glöm inte vattenflaskan. Sköna skor är för sent att råda till, men försök.

I fjol tänkte jag att jag minsann skulle åka i år. Tyvärr är jag lite för dålig på att planera och se över ekonomin i tid, så det blir ingen bokmässa i år. Jag kommer att få besöka en annan rolig bokdag senare i höst, men  bokmässan är bokmässan.

Jag var på bokmässan i två timmar en gång. Två timmar är ingenting, men jag hann sniffa på atmosfären, den syrefattiga luften och otaliga bokblad. Visst kan man göra en del bokfynd och kanske få någon bok signerad av nån stor och känd författare, men det roligaste tyckte jag var de små montrarna, bibliotekssutställarna och specialsällskapen, med Sällskapet för Ester Ringnér-Lundgren (Merri Vik som skrev Lottaböckerna) i topp.

Ett annat år.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår