Spårlöst försvunnen

"Spårlöst försvunnen" gäller inte en bok med den titeln (fast det finns helt säkert en eller flera böcker som heter så) utan mitt ex av Paul Austers New Yorktrilogi. Jag hittar den faktiskt inte. Det var tråkigt. Återigen: den är här någonstans, jag lyckas inte leta på rätt ställe bara. Jag har många böcker och för få bokhyllor och lastade ur två stycken ganska nyligt plus en svepstädning som gjordes förra veckan pga hantverkarbesök. Så jag är inte förvånad eller så.

I mitt letande dök däremot en annan bok upp, en som jag köpte i höstas när jag var Parisinspirerad: Utrop av Céline Curiol. Den hade jag glömt, den tar jag i stället. Fastän det är en kvinnlig författare.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår