Snabbare än jag väntat

kommer jag att ha läst ut Oryx & Crake. Håll utkik för omdöme...! Elin Ruuths Fara vill kommer jag att ha läst ut i helgen. Har fler roligheter på gång (tycker jag själv), (ytterligare) två kvinnliga aktuella författare.

Brukar inte tänka på när jag väljer bok om det är en kvinna eller man som skrivit. Däremot inser jag ofta efteråt när jag "summerar" böcker att det är mest böcker skrivna av kvinnor jag läser. Känns som om det är dags för mig att läsa något av en man.

Jag vet! Nästa bussbok blir Paul Austers New York-trilogin. Äntligen! Var har jag den?

Kommentarer

  1. Ska bli intressant att höra vad du tycker om Paul Austers New york trilogi. Jag är också sugen på att läsa dem. Men du får börja.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår